Yhdistys

Laajalahden liikunta ry on vuonna 1973 perustettu yhdistys tarjoamaan aikuisille ja lapsille matalan kynnyksen liikuntaa. Tavoitteemme on tarjota laadukasta ja edullista liikuntaa lähialueen asukkaille. Jäsenmäärämme on noin 250. Meillä liikkuvat kaiken ikäiset ja kuntoiset, tule sinäkin, ja ota ystäväsi mukaan!

Laajalahden liikunta association was founded in 1973. We offer quality and inexpensive sports for adults and children. We have about 250 members with all ages. Come and take your friends too!

Lyhyt historiikki

Laajalahden naiset perustivat Laajalahden Naisvoimistelijat r.y. -nimisen liikuntaseuran vuonna 1973. Nimi muutettiin Laajalahden Liikunta ry:ksi vuonna 1998. Seuran tarkoituksena on ollut kohottaa kuntoa, edistää hyvää oloa ja vahvistaa sosiaalista yhteenkuuluvuutta.

💙 1970-luvulla järjestettiin liikuntaa naisille, kuntovoimistelua, jytäjumppaa, lentopalloa ja tytöille, satuvoimistelu, tanhut ja diskotanssit
💙 1980-luvun vaihteessa myös pojat osallistuivat liikuntatunneille.
💙 1990-luvulla toiminta oli hyvin monipuolista, naisille aerobicia, kuntovoimistelua, circuit trainingiä, lapsille satuvoimistelua, tanhua ja aerobicia.
💙 2000-luvulla aikuisille tehoaerobicia, pilatesta, sambicia, keppijumppaa, lapsille satujumppaa ja pelejä.
💙 2010-luvulla jatkettiin aikuisten tehoaerobiciä ja pilatesta ja lasten satujumppia ja pelejä.
💙 2020-luvulla järjestettiin aikuisille zumbaa ja pilatesta sekä parannettiin lihaskuntoa, lapsille tenavajumppaa, temppujumppaa ja sählyä. Vuonna 2021 aloitettiin aikuisten sähly, jota pelattiin ensin Perkkaanpuiston koululla (oma koulu remontissa), sitten Lintumetsän ja Perkkaan kouluilla ja nyt omalla koulullamme.

Laajalahden koulun remontin jälkeen pääsimme takaisin omalle koulullemme syksyllä/2024. Tunti- ja ohjaajarepertuaarimme sekä jäsenmäärämme ovat kasvaneet huimasti. Tällä hetkellä (kiitos vapaaehtoisvoimin toimivan hallituksen) tuntitarjonnassamme on:

Lapset: (Temppuja ja) tanssia, akrobatiaa, perhesählyä. Aikuiset: PowerCircuit, Dance + Core, Sähly, Zumba, Sykettä ja lihaskuntoa, Kehonhuolto ja liikkuvuus, YIN-jooga, PowerPilates, Morning Flow Jooga.

Vuosikymmenten aikana on organisoitu erilaisia aktiviteetteja kuten kevät- ja joulujuhlia, kevätkarnevaaleja, erilaisia kilpailuja, rusettiluistelua, kirpputoreja, buffetteja, arpajaisia ja poniratsastusta. Osallistumme joka syksy Laajalahtipäivään. Toimintaa on järjestetty pääsääntöisesti Laajalahden koululla. Seuran toiminta-aikana vuosittainen osanottajamäärä on vaihdellut alle sadasta yli neljäänsataan. Kautta vuosien toimintaa on kehitetty asukaslähtöisesti. Seuran mottona on ollut LIIKUTAAN YHDESSÄ!